
Hier kunt u de verschillende locaties van Rhenus selecteren. U kunt kiezen tussen landen, locaties en diensten.
Rhenus Office Systems is al enige jaren een succesvolle en betrouwbare partner in de financiële sector. In het bijzonder veel banken hebben hun vertrouwen gesteld in de diensten die Rhenus Office Systems aanbied in de kantoorlogistieke keten. Op deze manier kunt u altijd profiteren van de innovaties die zijn gemaakt in samenwerking met de klant.
Op het gebied van documentlogistiek start de procesketen met de inkomende post. Rhenus beheert interne en externe postkamers van bankinstellingen. De inkomende en uitgaande mail wordt afgehandeld door onze medewerkers op basis van een vooraf afgesproken serviceniveau. In onze externe postkamers op de speciaal beveiligde Rhenus locaties zorgen wij voor de consolidatie van de interne post. In de postkamer die Rhenus on-site bij de klant beheert, bieden wij diensten met toegevoegde waarde aan zoals in het geval kopieermachine ondersteuning of andere taken. Een duidelijk voordeel voor onze klanten is de exploitatie van een in-house imaging center met inbegrip van kopieerdiensten, ondersteuning en consulting.
In onze archieven worden vele honderden kilometers dossiers van internationale banken beheerd. Te beginnen bij documenten waarvoor vanwege interne voorschriften of wettelijke bepalingen bewaarplicht geldt tot aan lopende dossiers als bijvoorbeeld, lening garanties, onderpanden en effecten.
Vanzelfsprekend worden bij de archivering alle wettelijke voorschriften in acht genomen, waarbij we vooral aan de eisen van de toezichthoudende instanties en de wetten op de effectenhandel voldoen.
Afhankelijk van de documenten en de intensiteit waarmee deze worden opgevraagd, zijn van opslag op pallets via opslag in dozen of ordners tot het bewaren als losse documenten alle vormen van bewaring mogelijk. Onze medewerkers zijn met de documenten vertrouwd, zodat ze de documenten steeds in de juiste dossiers kunnen opbergen. Zo wordt op transport en kosten bespaard. De documenten zijn fysiek steeds snel toegankelijk, maar we kunnen ze ook rechtstreeks op de plaats van opslag inscannen en digitaal ter beschikking stellen.
Wij voorzien u van het personeel om uw administratieve werkzaamheden te ondersteunen zoals bij het invoeren van gegevens of de herziening en de toevoeging van de ontbrekende stukken in dossiers. Dit personeel kan direct worden ingezet op uw locatie en, indien gewenst, onder uw beheer.
Aan het einde van de procesketen bij het verstrijken van de bewaartermijn staat de vernietiging. Rhenus kan de vernietiging via de eigen mobiele shredderwagens op uw terrein uitvoeren op een manier die audit-proof is en voldoet aan de wetgeving rond de gegevensbescherming. Hetzelfde niveau van beveiliging en gegevensbescherming wordt ook gegarandeerd voor de levering en uitwisseling van containers.
Op verzoek kunnen alle diensten door Rhenus gecoördineerd worden en als één gecombineerde service worden aangeboden.
Contact
Rhenus Data Office Netherlands B.V.
De Nieuwe Vaart 3,
1401 GL Bussum,
Nederland
Telefoon: +31 (0)88 7308 282
E-mail: Neem contact met ons op!